Thursday 6 April 2017

Achsel Ford lever, prepper og leser Erkedruiden!

Min venn i lang tid hos kommentarproletariatet hos Steigan.no forsvant plutselig på nyåret, og vi begynte å undres om han hadde vandret til de evige jaktmarker? Til min store forundring kan jeg konstatere at han har begynt å lese John Michael Greer, forhenværende erkedruide, at han har blitt en prepper og flyttet ut i de dype skoger.

Achsel Fords siste budskap til den verden og sivilisasjon han har forlatt:
I live og sparker!

Men pause! Møkka lei av å spa eller se folk spa den samme møkkahaugen rundt på samme møkkaplassen! Jeg vet hvordan den lukter nå! Og jeg er da for f**n ikke noe jævla politisk dyr som bare ikke kan la være, heller. Makan.

Men det er vår i lufta! Kom dere ut og lag sommercamp i skauen og flytt ut der i påsken og bli der til oktober og fang fisk og skyt andre sauer. Bra trening for prepping før sammenbruddet er det også. Politikk kommer dere ingen vei med. I den grisebingen er det et halvt skritt i retning fornuften en gang i uka og 120km/t på den motorveien høna sparker firogtjue timer i døgnet resten av tida.

Men ikke føl dere trygge – vi følger med på avstand (kikkert), og satser på å la oss fly inn i sonen når dere minst venter det!

Og til høsten er det valg, så da kan vi la være å stemme igjen! Ellers tror jeg pinadø muligens det blir Piratpartiet hvis de får stabla på beina ei gyldig liste, selv om/ fordi (stryk det som ikke passer Dem) de ikke veit opp og ned på politikk og har et program som får plass på et frimerke. Men den tid, den landesorg.

Arbeidere i alle land: Hold opp! Generalstreik!

Achsel out!

Pussig at Forden har gått fra Steigan til Erkedruiden. Selv har jeg blitt en litt slapp følger av begge i det seinere, og har gått glipp av den essayserien som ser ut til å ha fått Achsel vekk fra tastaturet og ut i skauen. Den må leses!


Viktig kommentar for å forstå Fords valg:
Sitat:
«er at mange i dag holder seg til Darwin’s lære. Likevel forsvarer de «survivial of the weakest link».»
Jeg synes du sier mye interessant, som jeg ikke har hørt noen sagt før. Jeg forstår nok ikke alt dessverre, har for lite kunnskap på området. 
Oi. Sier redaktøren av debatt1.no at hun ikke er fortrolig med begrepet og verdisynet/ ideologien «sosialdarwinisme»? Er det mulig å få en handlingsimpuls som innebærer at man starter et slikt nettsted uten på på forhånd på noe tidspunkt å ha hørt om sosialdarwinisme? Den diskusjonen er jo en klassiker nettopp fordi den balanserer på grensen mellom deskriptiv og normativ; «er» og «bør».

Anbefaler for øvrig Erland Kjøsteruds siste i Ny Tid:

https://www.nytid.no/gjenstar-filosofisk-sporsmal/

og J.M. Greer om Arthur Schopenhauer i suverén artikkelserie i fem deler:

1 The World as Representation
2 The World as Will
3 A Muddle of Mind And Matter
4 The Magic Lantern Show
5 How Should We Then Live?

Første artikkel begynner her:

https://thearchdruidreport.blogspot.no/2017/02/the-world-as-representation.html

Kjøsteruds artikkel er en ypperlig avrunding etter Greer’s utlegning av Schopenhauer.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...